Άλλες Εκδόσεις FIAT 500

Εταιρείες, βιοτεχνίες στην Ιταλία αλλά και έξω από αυτήν, κυκλοφόρησαν το δικό τους “πεντακοσαράκι”. Κάποιες από αυτές κράτησαν ακόμη και το ίδιο σχήμα, άλλες χρησιμοποίησαν το ίδιο πάτωμα και τα μηχανικά μέρη, άλλες πάλι το παράλλαξαν με τον δικό τους τρόπο.

Παρακάτω θα βρείτε μερικές από τις εκδόσεις που κυκλοφόρησαν από άλλους κατασκευαστές, μερικές από αυτές και με το λογότυπο της Fiat.

Abarth 595 – Abarth 695

Οι πιο εξεζητημένες εκδόσεις του Fiat 500 δεν ήταν άλλες από αυτές των Abarth. Η εταιρία παραλάμβανε τα αυτοκίνητα ημιτελή από την Fiat, ολοκλήρωνε το μοντάρισμα στις δικές της εγκαταστάσεις και αργότερα τα πουλούσε μέσω των δικών της αντιπροσώπων.

Η έκδοση 595 παρουσιάστηκε το 1963 και η έκδοση 695 το 1964. Και οι δύο εκδόσεις παρέμειναν στην παραγωγή έως το 1971. Μέχρι το 1965 οι εκδόσεις Abarth βασίζονταν στο 500 D, ενώ αργότερα στο F. To 1964 παρουσιάστηκαν και οι εκδόσεις SS που τα έκαναν ακόμη δυνατότερα.

Η Abarth ιδρύθηκε το 1949 από τον Carlo Abarth και εξαγοράστηκε το 1971 από την Fiat. Το τελευταίο πραγματικό Abarth ήταν το Ritmo 130 TC. Έκτοτε τα λογότυπά της απλά κοσμούσαν τις γρήγορες εκδόσεις των μοντέλων της Fiat.

Η εταιρεία επαναπροσδιορίζεται το 2007 με τις νέες εκδόσεις Punto Abarth και αργότερα 500 Abarth. Η εταιρεία τώρα συγκροτείται από 25 μηχανικούς με προυπηρεσία στην Formula 1 και στο WRC. Αυτή η ομάδα, μελετά και βελτιώνει τα ήδη υπάρχοντα μοντέλα της Fiat που θα πωλούνται και πάλι σαν Abarth.

Παρακάτω τα τεχνικά χαρακτηριστικά και όλες οι εκδόσεις:

ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ-ΕΚΔΟΣΕΙΣ:

595 (1963-1971)

Κυβισμός: 595cc, Ίπποι: 27 CV / 5000 rpm, Τελική ταχύτητα: 120km/h

595 SS (1964-1971)

Κυβισμός: 595cc, Ίπποι: 32 CV

695 (1964-1966)

Κυβισμός: 689.5cc, Ίπποι: 30 CV / 4900 rpm, Τελική ταχύτητα: 130km/h

695 SS (1964-1971)

Κυβισμός: 689.5cc, Ίπποι: 38 CV / 5200 rpm, Τελική ταχύτητα: 136km/h

695 SS Assetto Corsa (1965-1971)

Κινητήρας από 695 SS, αμάξωμα με φουσκωμένα φτερά

595 Lusso (1969-1971)

Κινητήρας από 595, καρότσα από L

595 SS Lusso (1969-1971)

Κινητήρας από 595 SS, καρότσα από L

695 SS Lusso (1969-1971)

Κινητήρας από 695 SS, καρότσα από L

595 Competizione (1970-1971)

Κινητήρας από 595

595 SS Competizione (1970-1971)

Κινητήρας από 595 SS

595 Competizione Lusso (1970-1971)

Κινητήρας από 595 SS, καρότσα από L

695 SS Competizione (1970-1971)

Κινητήρας από 695 SS

695 SS Competizione Lusso (1970-1971)

Κινητήρας από 695 SS, καρότσα από L

Autobianchi Bianchina

Μετά την καταστροφή του εργοστασίου του Bianchi τη δεκαετία του 1940 και τον θάνατο του ιδρυτή της Eduardo Bianchi το 1946, η εταιρεία προσπάθησε να ανακάμψει και το 1955 επετεύχθη συμφωνία μεταξύ Fiat – Pirelli – Bianchi. Έτσι ετοίμασε το 1958 το δικό της 500ράκι χρησιμοποιόντας το πάτωμα και το μοτέρ της Fiat σε ένα εντελώς νέο αμάξωμα. Όπως και το Fiat 500, έτσι και το Autobianchi είχε και αυτό τις δικιές του εκδόσεις: Κλειστή μπερλίνα, ανοιχτό μέχρι και το πίσω τζάμι, Giardiniera, και άλλες πολλές.

Το 1967 η Autobianchi εξαγοράστηκε στο 100% από την Fiat και το 1969 πέρασε υπό τις οδηγίες της Lancia η οποία χρησιμοποιούσε σε κάποια μοντέλα της το σήμα της Autobianchi μέχρι και τα μέσα της δεκαετίας του 1990.

Η Bianchina της φωτογραφίας ανηκεί στο μέλος της λέσχης μας Σωτήρη Δημόπουλο, είναι μοντέλο του 1958 και βεβαίως είμαστε πολύ περήφανοι που έχουμε ένα τέτοιο κομμάτι στη λέσχη μας!!

Fiat 500 U.S. Edition

Το 500ράκι που εξήχθη στις Ηνωμένες Πολιτείες δεν είχε καμία διαφορά από το “εγχώριο”. Μηχανικά τουλάχιστον… Εξωτερικά οι διαφορές δεν ήταν πολλές, αλλά το έκαναν να φαίνονται μεγάλες αφού ο κώδικας των αυτοκινητόδρομων της χώρας υποχρέωνε σε μεγαλύτερα φωτιστικά σώματα και ενισχυμένους προφυλακτήρες.

Moretti 500 Minimaxi

Το 500ράκι που εξήχθη στις Ηνωμένες Πολιτείες δεν είχε καμία διαφορά από το “εγχώριο”. Μηχανικά τουλάχιστον… Εξωτερικά οι διαφορές δεν ήταν πολλές, αλλά το έκαναν να φαίνονται μεγάλες αφού ο κώδικας των αυτοκινητόδρομων της χώρας υποχρέωνε σε μεγαλύτερα φωτιστικά σώματα και ενισχυμένους προφυλακτήρες.

Moretti 500 S

Μία έκδοση του 500, με κανονικό αμάξωμα και βελτιωμένο κινητήρα.

Moretti 500 Coupe     

Και δύο εκδόσεις ακόμα Coupe και Spider το 1965.

Francis Lombardi Coccinella

Η βιοτεχνία αυτή παρουσίασε κάποιες ενδιαφέρουσες προτάσεις πάνω σε παραλλαγές του Fiat 500. Tο 1964 παρουσίασε το Coccinella μία Coupe έκδοση.

Η εταιρία σταμάτησε να δραστηριοποιείται στα τέλη της δεκαετίας του 1970. Τελευταίο της δείγμα ήταν παραλλαγή του Fiat 128.

Francis Lombardi Camioncino

500ράκι αγροτικό; !!! Κι όμως η Francis Lombardi το κατάφερε... Ενδιαφέρον!

Giannini 500 TV Montecarlo

Η εταιρία Giannini ιδρύθηκε τη δεκαετία του '30 όταν τα αδέρφια Domenico και Attilio Giannini ξεκίνησαν βελτιώσεις πάνω σε αυτοκίνητα. Τα δύο αδέρφια ήδη συντηρούσαν μία αντιπροσωπία αυτοκινήτων της Itala από το 1920. Η Giannini παρουσίασε και αυτή τις δικές τις απόψεις. Εδώ βλέπουμε ένα 500 TV Montecarlo με οδηγό την Liliana De Menna, την γυναίκα που νίκησε με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο το Πρωτάθλημα Γυναικών Ιταλίας το 1966.

H Giannini συνεχίζει να προσφέρει βελτιωμένα μοντέλα της Fiat. Πρόσφατα παραδείγματα τα Giannini Panda 4X4 Turbo και Giannini Seicento με "άκρως" δελεαστικές επιδόσεις...

Giannini 650 NP Lusso

Βασισμένο στο Fiat 500 L, το 650 NP ήταν μια αρκετά γρηγορότερη έκδοση. Τώρα στις μέρες μας, πιο σπάνια και πιο ενδιαφέρουσα...

Pininfarina 500 Coupe

 

Και ο γνωστός οίκος Pininfarina μπήκε στο παιχνίδι με την δική του Coupe παραλλαγή. Εδώ το 1957 στην έκθεση του Τορίνο.

Abarth Zagato 500

 

Εκτός από τα Abarth 595 και 695, η Abarth σε συνεργασία με τον σχεδιαστικό οίκο Zagato, εμφάνισαν ένα αυτοκίνητο που χρησιμοποιούσε το πάτωμα του Fiat 500, κινητήρα βελτιωμένο από την Abarth και ολοκαίνουριο αμάξωμα σχεδιασμένο από τον Zagato, με ομολογουμένως εντυπωσιακό αποτέλεσμα. Το αμάξωμα ήταν κατασκευασμένο εξ' ολοκλήρου από αλουμίνιο.

Fiat 500 Gamine Vignale

Άλλη μία άποψη του Fiat 500 και αυτή πολύ κοντά στο πρωτότυπο 500ράκι. Ίδιες ζάντες και φωτιστικά σώματα μπρος-πίσω, ίδιο πάτωμα αλλά και κινητήρα, αυτή η roadster έκδοση έμμελε να γίνει μία από τις πιο αγαπημένες και καλοπουλημένες παραλλαγές του Fiat 500. Παρουσιάστηκε το 1967.

Ghia Jolly 500

Ο σχεδιαστικός οίκος Ghia πρωτοτύπησε με αυτή την έκδοση που ονομάστηκε Jolly. Ήταν ένα αυτοκίνητο που αγαπήθηκε κυρίως από celebrities της εποχής μιας και μπορούσαν να κυκλοφορούν άνετα και με στυλ. To Jolly κυκλοφόρησε με το λογότυπο της Fiat.

Παρακάτω δύο φωτογραφίες με προσωπικότητες της εποχής:

Ο Yul Brynner με Fiat 500 Jolly

Ο Πρόεδρος των Η.Π.Α. Johnson με Αμερικάνικη έκδοση του Jolly

Steyr - Puch 500 

Το 500ράκι αγαπήθηκε έντονα και από άλλους λαούς πλην των Ιταλών. Το 1957 οι Αυστριακοί πήραν δικαιώματα από τους Ιταλούς με σκοπό να κατασκευάσουν και αυτοί το δικό τους 500ράκι. Αποτέλεσμα αυτού το Steyr-Puch 500 με ίδιο αμάξωμα, ελαφρώς αλλαγμένο το πίσω καπό, αλλά με κινητήρα κατασκευασμένο εξ' ολοκλήρου από τους Αυστριακούς.

NSU Weinsberg 500

Η Γερμανική άποψη αυτή τη φορά έρχεται από την ιστορική NSU. Οι Γερμανοί κατασκεύασαν ένα αυτοκίνητο που χρησιμοποιούσε τον κινητήρα της έκδοσης Normale του 500, δηλαδή αυτόν των 473 κ.ε. και απόδοσης 15 ίππων. Παρήχθη από το 1959 έως το 1963.

Ferrario Lucertola

Το θηρίο της φωτογραφίας (!!!) δεν ξεπερνά τα 3 μ. μήκος και το 1.35 πλάτος. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο βασισμένο στο 500ράκι και μπορούσε να φιλοξενήσει στους χώρους του άνετα 4 άτομα συν 50 κιλά αποσκευών. Είχε ανεξάρτητη ανάρτηση και στους 6 τροχούς καθώς και κίνηση στους 4 πίσω!!

Boano 500 Spider Elegance

Η βιοτεχνία Boano παρουσίασε την δική της ανοιχτή εκδοχή το 1959. Πάτωμα και κινητήρας από 500 βεβαίως και κυκλοφόρησε με τα λογότυπα της Fiat. Στη φωτό ο Αριστοτέλης Ωνάσης σε κάποια καλοκαιρινή έξόρμηση με ένα Fiat Boano 500 Spider Elegance

M.Z. Baby

 

Για περίπου 20 χρόνια ο κινητήρας του Fiat 500 χρησιμοποιήθηκε σε εκπαιδευτικά μονοθέσια επάνω στα οποία οι νεαροί εκπαιδεύοταν σε αγώνες αυτοκινήτου. Ένα από αυτά λοιπόν είναι και το M.Z. Baby του 1966 της φωτογραφίας.

M.Z. Baby

Για περίπου 20 χρόνια ο κινητήρας του Fiat 500 χρησιμοποιήθηκε σε εκπαιδευτικά μονοθέσια επάνω στα οποία οι νεαροί εκπαιδεύοταν σε αγώνες αυτοκινήτου. Ένα από αυτά λοιπόν είναι και το M.Z. Baby του 1966 της φωτογραφίας.

Οι παρακάτω κατασκευαστές μας δείχνουν πως το 500ράκι μπορούν να μεταμορφωθούν σε μικρά off-road οχήματα:

Savio Albarella

CAP Scoiattolo

Ferves Ranger

Μία ακόμη "άγνωστη" εταιρία η Scionari, ιδρύθηκε το 1943 από τον Antonio Scionari. Εκτός από το 500ράκι της φωτογραφίας, η εταιρία "επινόησε" ένα 4πορτο Fiat 600 (!!) το οποίο μάλιστα κατασκευάστηκε σε 15.000 μονάδες.

Τελευταία της δείγματα τα Uno, Tipo & Panda τα οποία προσφέροταν με δερμάτινα καθίσματα και ξύλινες επενδύσεις. Η Scionari εξακολουθεί να υφίσταται.

Και μερικές ακόμη εκδοχές..

Scionari 500 Special

Frua 500 Spider

Savio 500 Spider

Η Savio γεννήθηκε το 1919 από τα αδέλφια Antonio και Giussepe. Η εταιρεία ακόμα υφίσταται και εξειδικεύεται στην παραγωγή ασθενοφόρων, καθώς άλλοι τομείς της έχουν αναλάβει το έργο σχεδίασης πρωτότυπων και μελέτης για την ανάπτυξη καθαρότερων οχημάτων.