Αρχική Σελίδα

Η Λέσχη

Ιστορικό της Λέσχης

Προφίλ

Το Δ.Σ.

Προνόμια-Πιστοποιητικά-Εγγραφή κλπ.

Τεχνικά

’λλες Εκδόσεις

Το Fiat 126

Βιβλιογραφία

2018

2017

2016

2015

2014

2013

2012

2011

Από τα παλιά

Πρόγραμμα

Όπου έχουμε πάει...

Κάποτε

Downloads

Ειδικός Τύπος

Vlahacos Art Gallery

Fiat 500 Television

Σπαρταριστές Ιστορίες

Σαν σταρ του σινεμά

Wallpapers

Μυθοπλασία...

Fiat 500 & 126 Links

’λλες Λέσχες

’λλα Links


Το έτερο αγαπημένο...


Ένα άλλο αγαπημένο μοντέλο των μελών της λέσχης μας είναι ο αντικαταστάτης του 500, το 126 το οποίο αν μη τι άλλο είναι ένα συναφές μοντέλο λόγω της "ίδιας" διάταξης και φιλοσοφίας με το 500ράκι.

 

Το 126 παρουσιάστηκε το 1972 ως ο αντικαταστάτης του γερασμένου πλέον 500 το οποίο όμως παρέμεινε στην παραγωγή για τρία ακόμη χρόνια αφού εξακολουθούσε να είναι το αγαπημένο αυτοκίνητο των Ιταλών και μια απότομη διακοπή της παραγωγής του θα σήμαινε τεράστιο ρίσκο για την Fiat.

 

Τα περισσότερα 126 κατασκευάστηκαν στην Πολωνία. Από το 1972 έως τις αρχές της δεκαετίας του '80, το μοντέλο συρναμολογούταν στις εγκαταστάσεις του Termini Imerese στην Σικελία.

 

Από το 1973 έως το 2000 το μοντέλο κατασκευαζόταν και στην Πολωνία στις εγκαταστάσεις της FSM (Fabryka Samochodow Malolitrazowych) στο Bielsko και στο Tychy (εκεί όπου κατασκευάζεται τώρα το νέο 500). Το Πολωνικό μοντέλο είναι γνωστό και ως Polski-Fiat 126 ή 126p.

 

Το 126 χρησιμοποιούσε τα ίδια μηχανικά μέρη με το 500. Έφερε ένα εντελώς νέο αμάξωμα, εμπνευσμένο από το Fiat 127 (που είχε παρουσιαστεί έναν χρόνο νωρίτερα) και η χωρητικότητα του κινητήρα αυξήθηκε στα 594 κ.ε. και απέδιδε 23 ίππους.

 

Το 126 Base (όπως χαρακτηριστικά ονομάζεται η πρώτη έκδοση) είχε σιδερένιους προφυλακτήρες, σε μερικές περιπτώσεις έφερε και υφασμάτινη οροφή όπως το 500 (μέχρι το 1974) και οι ζάντες ήταν ίδιες με το 500 R.

 

 

Fiat 126 Base (1972-1977)

 

 

 

Το 1977 το 126 ανανεώθηκε. Η νέα έκδοση 126 Personal (σε μερικές αγορές 126 Bambino με 594 cc) είχε αναβαθμισμένο κινητήρα (652 cc - 24 ίππους), ανασχεδιασμένο εσωτερικό και ζάντες, πλαστικούς προφυλακτήρες και πλαστικά διακοσμητικά - προστατευτικά στα πλάγια του αμαξώματος.

 

 

Fiat 126 Personal (1977-1987)

 

 

 

Το 1987 η τρίτη γενιά που ονομάστηκε 126 bis ήταν μια έμπνευση των Πολωνών κατασκευαστών. Ο κινητήρας ήταν τώρα υδρόψυκτος και τοποθετημένος επίπεδα (όπως το 500 Giardiniera) με αποτέλεσμα να υπάρξει πίσω πόρτα και επιπλέον χώρος αποσκευών. Τα κυβικά τώρα ήταν 704 και η ιπποδύναμη 26.

 

 

Fiat 126 Bis (1987-1992)

 

Αυτή ήταν και η τελευταία έκδοση που εξήχθη στις χώρες της δυτικής Ευρώπης και η παραγωγή του από το 1992 γίνεται αποκλειστικά για διάθεση στις χώρες του ανατολικού μπλοκ.

 

Από το 1992 και έπειτα το 126 κατασκευάζοταν και πάλι με τον αερόψυκτο κινητήρα των 652 κ.ε.

 

Τον Σεπτέμβριο του 1994 το 126 υπέστη ένα ακόμη facelift. Εμφανίζεται η έκδοση el με πολλά εσωτερικά μέρη δανεισμένα από το Cinquecento. Το 1997 εμφανίζεται η έκδοση elx με καταλυτικό μετατροπέα και τελικά η παραγωγή του διακόπηκε οριστικά το 2000.

 

 

 

Fiat 126 el

 

 

Η τελευταία έκδοση του 126 ονομάστηκε Happy End, κατασκευάστηκε σε μόλις 1000 αριθμημένα κομμάτια και μόνο σε κίτρινο χρώμα.

 

 

Fiat 126 "Happy End" (2000)

 

 

Το 126 παρόλο που έμεινε περισσότερα χρόνια στην παραγωγή από το 500ράκι, ποτέ δεν έτυχε της αποδοχής του προκατόχου του. Παρόλα αυτά το 126 ήταν και παραμένει το αγαπημένο αυτοκίνητο Πολωνών και Ούγγρων οι οποίοι με μεγάλη απογοήτευση είδαν να διακόπτεται η παραγωγή του το 2000. Οι Πολωνοί το αποκαλούσαν χαιδευτικά Maluch (μικρό αυτοκίνητο). Τελικά από το 1997 το 126 ονομάζοταν και επίσημα έτσι.

 

Το 126 είναι κατά γενική ομολογία λιγότερο "δοξασμένο" από το 500. Ήταν όμως ένα πιο καλοστημένο αυτοκίνητο, πιο γρήγορο και πιο άνετο από τον προκάτοχό του.

 

Και σίγουρα με πάρα πολλούς φανατικούς θαυμαστές...

 

Η συνολική παραγωγή του 126 ήταν 4.670.000 μονάδες. 1.350.000 από αυτές κατασκευάστηκαν στην Ιταλία και 3.320.000 στην Πολωνία.

 

Για την οπτική απόλαυσή σας...(για ακουστική δεν το βλέπω!!)