Εκδρομή στην Ιταλία (16-21/06/2016)

Ήταν ένα βράδυ Πέμπτης πριν από έξι μήνες περίπου, όταν κάποιος μεταξύ αστείου και σοβαρού έριξε την ιδέα να επισκεφτούμε τα Ελληνόφωνα χωριά της Ιταλίας. Μια εκδρομή που η λέσχη την είχε ξανακάνει πριν από 16 χρόνια περίπου και έτσι και αυτοί που είχαν πάει την είχαν σχεδόν ξεχάσει.

Έτσι λοιπόν αρχίσαμε να ψάχνουμε φθηνά εισιτήρια, ξενοδοχείο με παρκινγκ, Έλληνες της Ιταλίας που θα μπορούσαν να μας εξυπηρετήσουν και λέσχες αυτοκίνητου που θα μπορούσαμε να γνωρίσουμε. Αυτοί οι έξι μήνες πέρασαν πολύ γρήγορα και με την βοήθεια του Θεού, της τύχης,  αλλά και του ίντερνετ καταφέραμε να σχεδιάσουμε μια εκδρομή αρκετά οικονομική αλλά και πολύ ενδιαφέρουσα.

Στις 16 Ιουνίου λοιπόν, είκοσι ένα αυτοκίνητα στην πλειονότητα τους ιταλικά και πάνω από τα μισά να είναι Fiat. Συγκεκριμένα η παρέα αποτελούταν από έξι 500ράκια (το ένα Giardiniera), δύο 126, ένα 127, το γνωστό 600 Multipla, ένα 850 Spider ένα 124 Coupe, το τρικολόρε Autobianchi A112, μια Alfa Romeo Giulia, δύο Mini Cooper, μια Ford Cortina δυο Mercedes, ένα VW και μια πανέμορφη γριούλα του 1954 Mercury Monterey. Τα γυαλισμένα και καλά συντηρημένα αυτοκίνητα, πήραν τον δρόμο για την Πάτρα για να συναντήσουν το καράβι που θα μας πήγαινε στο Brindisi.

Η επιβίβαση έγινε χωρίς κανένα πρόβλημα στις 16.00 και στις 17.00 το EUROFERRY OLYMPIA άφηνε το λιμάνι της Πάτρας με προορισμό την Ιταλία. Το πρώτο βράδυ πέρασε σχεδόν στο σαλόνι με σχόλια και παρατηρήσεις σχετικά με το πρόγραμμα και με την πρώτη γνωριμία των πληρωμάτων πολλά εκ των οποίων ήταν άγνωστα μεταξύ τους.

Την Παρασκευή 17 Ιουνίου στις 9.00, φτάσαμε στο λιμάνι του Brindisi και μετά από τις πρώτες διατυπώσεις με τους Ιταλούς λιμενικούς αναχωρούμε για να συναντήσουμε έξω από το λιμάνι τον Έλληνα Πρόεδρο της Κοινότητας του Brindisi, Lecce, Taranta Γιάννη Νταβίλη, ο οποίος και έχει ετοιμάσει όλο το πρόγραμμα.

H πρώτη εντύπωση ήταν πολύ καλή, ακριβώς όπως μας τα είχαν περιγράψει. Με αυτοκίνητο συνοδείας, με οδηγό τον απίθανο Φιλέλληνα Ιταλό Maurizio Fusaro είχαμε ένα σύντομο καλωσόρισμα από την Λέσχη CAMEB (Club Auto & Moto d’ Epoca Brindisi), αναμνηστικά καπέλα και μπρελόκ θαλάσσης της Λέσχης.

Στις 11.00 ξεκινήσαμε για το Lecce από τον παραλιακό δρόμο, με πρώτη στάση στο χωρίο Casalabate για καφέ και για μια πρώτη ενημέρωση από τον Νταβίλη για το πρόγραμμα των επομένων ημερών.

Στις 13.00 αφιχθήκαμε στο Ξενοδοχείο Zenith. Τακτοποιήσαμε τα αυτοκίνητα στο παρκινγκ και αργότερα άλλοι βρέθηκαν στα δωμάτια για ολιγόωρη ανάπαυση και άλλοι απλώς τακτοποίησαν τα πράγματα τους και κατέβηκαν για μια εξερεύνηση της περιοχής και για μεσημεριανό φαγητό (κάποιοι ανακαλύπτουν απέναντι από το ξενοδοχείο ένα μικρό μαγαζάκι με καταπληκτικά μύδια αχνιστά και τέλειες πίτσες και πεντανόστιμες πάστες που έγινε και το must για καλό φθηνό και μαμαδίσιο φαγητό).

Στις 18.00 συγκεντρωθήκαμε στην είσοδο του ξενοδοχείου και αναχωρήσαμε με τα πόδια για το Ιστορικό κέντρο της πόλης του Lecce. Εκεί, ο ιερέας της ορθόδοξης εκκλησίας του Lecce Αγίου Νικολάου, μας έκανε μια καταπληκτική ξενάγηση. Θαυμάσαμε τα υπέροχα βυζαντινά ρωμαϊκά αλλά και νεοκλασικά κτίρια της πόλης και είχαμε την τύχη να δούμε ένα παραδοσιακό γάμο Ιταλού αξιωματικού που επέλεξε να πάει στην εκκλησία με ένα υπέροχο Fiat 600 Multipla. Επίσης, στην κεντρική πλατεία της πόλης πετύχαμε εκδήλωση κλασσικών αυτοκίνητων και θαυμάσαμε καταπληκτικά και σπάνια μοντέλα ηλικίας από 40 μέχρι 120 ετών και καταλήξαμε στην εκκλησία του Άγιου Νικόλαου όπου ο ιερέας μας εξήγησε την ιστορία του ναού και μας έψαλε εκκλησιαστικούς ύμνους στα Ελληνικά.

Γεμάτοι από όμορφες εντυπώσεις χωρίσαμε κατά ομάδες και εξερευνήσαμε μόνοι μας την πόλη πριν γυρίσουμε για ξεκούραση στο ξενοδοχείο.

Σαββάτο 18/6. Μετά από ένα πλούσιο πρωινό αναχωρήσαμε στις 10.00 για την Callipoli, με την συνοδεία του Γιάννη Νταβιλη και του Maurizio Fusaro.

Φτάσαμε στην Callipoli στις 11.30 και παρκάραμε τα αυτοκίνητά μας σε φυλασσόμενο παρκινγκ του παλαιού λιμανιού. Εκεί συναντηθήκαμε με τις λέσχες SCUDERIA IL TACCO & PRIMA SCUDERIA FEMMINALE.

Αργότερα επισκευθήκεμε το λιμάνι και στο Ιστορικό κέντρο με τα πόδια, συνοδεία ξεναγού της Ελληνικής κοινότητας.

Στις 13.30, κάναμε μια μικρή διακοπή για μεσημεριανό φαγητό σε μια όμορφη παραθαλάσσια ψαροταβέρνα με καταπληκτική κουζίνα και πεντανόστιμα φαγητά. Από τα ορεκτικά τα μύδια της πίτσες της πάστες μέχρι το λεμοντζελο και το εσπρέσο για την χώνεψη, όλα υπέροχα.

Ακολούθησε αναμνηστική φωτογραφία με τον ιδιοκτήτη και με όλο το απίθανο και εξυπηρετικότατο προσωπικό. Μετά ακολούθησε βόλτα στα σοκάκια της πόλης για αγορά αναμνηστικών.

Στις 16.00, αναχωρούμε από την Callipoli μαζι με τις δυο λέσχες και μέσω μια πανέμορφης παραθαλάσσιας διαδρομής (Litorancea versante ionio) σταματήσαμε στο Porto Cesareo για λίγο προκειμένου όσοι ήθελαν να βρέξουν τα πόδια τους ή να κάνουν και μια βουτιά.

Περίπου στις 18.00, φθάνουμε στην πόλη Leverano στο ιστορικό οινοποιείο CANTINA VECCHIA TORRE. Ακολούθησε μια πολύ καλή ξενάγηση από τον υπεύθυνο του οινοποιείου, για την διαδρομή του σταφυλιού από τον τρύγο μέχρι την τελική εμφιάλωση του. Δοκιμάσαμε τα κρασιά του και πολλοί αγόρασαν και για τα σπίτια τους.

Όταν τελειώσαμε την ξενάγηση και την δοκιμή των κρασιών, στην είσοδο του ιστορικού οινοποιείου, παρουσία σχεδόν ολοκλήρου του Δ.Σ της Λέσχης μας και των προέδρων των δύο λεσχών, Antonio de Carlo της SCUDERIA IL TACCO και Maria D Ambrosio προέδρου της Λέσχής PRIMA SCUDERIA FEMMINALE, έγινε η αδελφοποίηση των λεσχών μας ανταλλάσοντας πλακέτες και σημαίες. Οι δε ιταλικές λέσχες για να μας ευχαριστήσουν προσέφεραν σε όλα τα πληρώματα από μια φιάλη κρασιού.

Φεύγοντας γεμάτοι όμορφες εικόνες και ευχάριστες στιγμές, σταματήσαμε σε μια βιοτεχνία ζυμαρικών για τις καθιερωμένες αγορές μας.

Στις 21.00 φτάσαμε στο ξενοδοχείο και κάθε πλήρωμα ανάλογα με την διάθεσή του έκανε το πρόγραμμα του.

Την Κυριακή 19/6, σύμφωνα με το πρόγραμμα θα επισκεφτούμε αρκετά Ελληνόφωνα χωριά. Έτσι στις 10.00 συνοδεία πάντα του δίδυμου Γιάννη Νταβιλη – Maurizio Fusaro θα πραγματοποιήσουμε και το σημερινό μας πρόγραμμα.

Πρώτος σταθμός Στερνατία. Όλο το χωριό έχει βγει στο δρόμο για μας μας υποδεχτεί και να μας καλωσορίσει. Εκεί συναντάμε τους ελληνόφωνους φίλους μας και συνεργάτες της ελληνικής κοινότητας και ύστερα από μια σύντομη περιγραφή και ξενάγηση στο χωριό από τον φιλέλληνα Giorgio Filieri μεταβαίνουμε στο μοναδικό υπόγειο ελαιοτριβείο στο οποίο γινόταν η παράγωγη του λαδιού από τις ελιές της περιοχής, ένα φανταστικό μέρος κάτω από την γη που σε γέμιζε με δέος και μνήμες από το πώς ζούσαν και δούλευαν οι άνθρωποι χωρίς την βοήθεια των μηχανών και των συγχρόνων μέσων παραγωγής.

Φεύγουμε από το ελαιοτριβείο και μέσα από όμορφα σοκάκια με ελληνικές πινακίδες, φτάνουμε στην έδρα του πολιτιστικού συλλόγου CENTRO STUDI CHORAMA για μια ενημέρωση για τις δραστηριότητες του Συλλόγου και απαγγελία ποιημάτων στην Γρεκανική διάλεκτο. Ανταλλάσουμε πλακέτες και δώρα και ξεκινάμε για τον επόμενο σταθμό μας που είναι το χωριό Solero όπου υπάρχει ο καθεδρικός ναός με το φημισμένο μαγεμένο καμπαναριό και η βυζαντινή εκκλησία του Αγίου Στεφάνου.

Στο χωριό Solero είναι προγραμματισμένο και το ελληνικό γλέντι σε τοπική ταβέρνα του χωριού.

Οι στιγμές που ζήσαμε ήταν καταπληκτικές και πολύ συγκινητικές αφού μας προσέφεραν νόστιμα τοπικά παραδοσιακά φαγητά. Μια ορχήστρα φρόντισε για την διασκέδασή μας παίζοντας τοπικά τραγούδια αλλά και ελληνικά γνωστά τραγούδια. Έτσι με την βοήθεια του κρασιού, της ορχήστρας, αλλά και την παρότρυνση των κοριτσιών που μας χόρεψαν παραδοσιακούς χορούς, ξεσηκώθηκαν όλοι για χορό και δείξαμε το ταλέντο μας στους ιταλικούς παραδοσιακούς χορούς αλλά και στα ελληνικά ζεϊμπέκικα.

Χορτασμένοι και πολύ ευχαριστημένοι αποχαιρετούμε το Solero και συνοδεία του μοτοσικλετιστή της λέσχης MOTO CLUB GRECIA SALENTINA, Pino, κατευθυνόμαστε στον επόμενο προορισμό μας το μοναδικό κάστρο Corigliano d’ Otranto όπου σε μια σύντομη εθιμοτυπική υποδοχή η Δήμαρχος του χωριού Ntina Manti μας καλωσορίζει μας ευχαριστεί που ηρθαμε στον τόπο της και μας κάνει μια σύντομη περιγραφή στην ιστορία του κάστρου.

Επόμενος προγραμματισμένος σταθμός μας το χωρίο Castrignano dei Greci όπου μας υποδέχονται οι τοπικές αρχές στην αίθουσα του Δημοτικού συμβουλίου που είναι για την περίσταση στολισμένη με την ελληνική και την ιταλική σημαία και μια επιγραφή γραμμένη στα λατινικά που λέει KALOS IRTATE. Ο πρόεδρος του Ελληνικού πολιτιστικού συλλόγου μας υποδέχεται με ένα σύντομο λόγο του και μας εκφράζει την χαρά και την ικανοποίηση του που τους επισκεφτήκαμε το χωριό τους. Ένας κάτοικος του χωριού μας τραγούδησε παραδοσιακά τραγούδια αλλά και ελληνικά. Οι εκπρόσωποι του δήμαρχου Delia Macri, ο σύμβουλος πολιτιστικών της νεολαίας και στη διακρατική συνεργασία και η Emiliana Dolce – σύμβουλος Κοινωνικών Υπηρεσιών, μας παρέδωσαν μια πλακέτα και το βιβλίο των πεπραγμένων της ελληνικής κοινότητας.

Ακολούθησε κέρασμα αναψυκτικών και μικρός μπουφές για να μας ευχαριστήσουν.

Αποχαιρετούμε το Castrignano dei Greci και πάντα με την συνοδεία των οδηγών μας αλλά και των μοτοσικλετιστών κατευθυνόμαστε για το επόμενο προγραμματισμένο σταθμό μας το χωριό Callimera αφού πρώτα περάσουμε από το χωριό Martano.

Στις 19.30 είμαστε εξω από το χωριό Callimera που μια πινακίδα γραμμένη εκτός από τα ιταλικά αλλά και στα ελληνικά μας λέει ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ. Αφήνουμε τα αυτοκίνητά μας σε προκαθορισμένο χώρο στο χώρο που αναλαμβάνει να τα προσέχει ο φίλος μας από το ΜΟΤΟ CLUB Pino, όση ώρα εμείς θα γνωρίζουμε το χωριό Callimera.

Από μεγάλη τύχη και χωρίς να το έχουμε προγραμματίσει την ημέρα που πήγαμε υπήρχε πανηγύρι στο χωριό με την ονομασία «Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΩΝ ΦΑΝΑΡΙΩΝ» και όλο το χωριό ήταν διακοσμημένο με πολύχρωμα φανάρια με διάφορα σχέδια και φιγούρες.

Πρώτη στάση η καθολική εκκλησία του χωριού όπου υπάρχει η μοναδική εικόνα της Παναγίας κυοφορούσας. Μετά την επίσκεψή μας στην εκκλησία μας περίμενε ο Πρόεδρος του πολιτιστικού συλλόγου Σιλβάνο Παλαμά που μας έκανε ξενάγηση στο χωριό και στην ιστορία του και μας πήγε στο Μουσείο της Αγροτικής Παράδοσης και Γρεκανικου Πολιτισμού, μας ξενάγησε στους διάφορους θεματικού χώρους του και μας εξήγησε σε ό,τι απορίες είχαμε. Τον ευχαριστήσαμε και του δώσαμε μια πλακέτα με το σήμα της λέσχης μας και αυτός σαν ανταπόδοση μας έδωσε ένα βιβλίο που περιέχει τραγούδια γραμμένα στα ιταλικά, στα Γρεκανικα αλλά και στα ελληνικά καθώς και τις παρτιτούρες τους.

Συνεχίσαμε την περιπλανήσεις μας στο χωριό, άλλοι απολαμβάνοντας παγωτό σε μια καταπληκτική Gelateria, άλλοι πίνοντας μπύρες και άλλοι κάνοντας γνωριμία με τους πρόσχαρους κατοίκους της περιοχής.

Στις 20.00 επιστέφουμε στα αυτοκίνητα μας που μας περιμένει ο Pino αλλά και ο πρόεδρος της λέσχης MOTO CLUB GRECIA SALENTINA. Τους ευχαριστούμε για την υποδοχή αλλά και την βοήθειά τους στην περιήγηση μας και ανταλλάσουμε πλακέτες και λάβαρα των λεσχών μας, τους χαιρετούμε και παίρνουμε τον δρόμο της επιστροφής για το Lecce με οδηγούς πάντα τους δυο μοτοσικλετιστές οι οποίοι βοηθάνε να μην διασπασθούμε και χαθούμε μέχρι που φτάσουμε στην κεντρική λεωφόρο.

Στις 21.00 φτάνουμε στο ξενοδοχείο συνοδευόμενοι από όμορφες εικόνες και τις καλύτερες εντυπώσεις για τους ελληνόφωνους της Ιταλίας.

Ένα γρήγορο μπάνιο και τελευταία βόλτα στο Lecce για φαγητό.

Την Δευτέρα 21/6, κάνουμε το πρωινό μας check out εκτός από μερικούς τυχερούς που έχουν προγραμματίσει να κάτσουν μερικές μέρες ακόμα. Στις 10.30 αναχωρήσαμε για το Brindisi αφού πρώτα κάναμε μια στάση σε πολυκατάστημα έξω από το Lecce για τις τελευταίες αγορές μας

Στις 12.00 αναχωρήσαμε από το πολυκατάστημα με προορισμό το λιμάνι του Brindisi. Φθάσαμε στις 13.30, παρκάρουμε τα αυτοκίνητα μας μέσα στο χώρο του λιμανιού είχε φροντίσει για αυτό ο Γιάννης Νταβιλης και μας υποδέχονται στο ιστορικότερο μέρος του Brindisi η πρόεδρος της Λέσχης CAMEB, η επίτιμη πρόξενος Antonella Mastropaolo και οι ιερείς των ορθοδόξων εκκλησιών του Brindisi και του Lecce. Μετά από ένα σύντομο λόγο της πρόεδρου, της προξένου, και των ιερέων, ανταλλάσουμε αναμνηστικές πλακέτες και λάβαρα και με την βοήθεια των ιερέων που κάνουν χρέη ξεναγού, επισκεπτόμαστε τα ποιο σημαντικά μνημεία και μέρη του Brindisi, όπως ο καθεδρικός ναός που φυλάσσονται τα οστά του Αγίου Στεφάνου, η ορθόδοξη εκκλησία του Άγιου Νικόλαου, η αίθουσα του Δημοτικού συμβουλίου όπου υπάρχει η περίφημη κολόνα και ενθουσιασμένοι από την περιήγηση αλλά και πεινασμένοι καταλήγουμε σε παραθαλάσσιο εστιατόρια για το τελευταίο εντός της iταλίας γεύμα μας παρέα με τους φίλους και συνοδούς μας Γιάννη Νταβιλη, τον ακούραστο και πάντα χαμογελαστό Maurizio Fusaro και την πρόεδρο της Λέσχης CAMEB. Τσουγκρίζουμε τα ποτήρια μας και δίνουμε ραντεβού για την επομένη χρονιά.

Η ώρα έχει πάει 18.30 και επιστρέφουμε στα αυτοκίνητά μας για να κάνουμε το απαραίτητο check in και να επιβιβαστούμε για την επιστροφή.

Όλα λειτουργούν χωρίς κανένα πρόβλημα. Επιβιβαζόμαστε τελικά στις 20.00, ταχτοποιούμαστε στις καμπίνες και στις 21.00 το EUROFERRY OLYMPIA αναχωρεί με προορισμό την Πάτρα.

Η επιστροφή δεν είναι καθόλου μελαγχολική όπως θα περίμενε κανείς. Όλοι είναι ευδιάθετοι και χαρούμενοι και ανταλλάσουν εντυπώσεις από το ταξίδι και ευχές για ένα καινούργιο του χρόνου.

Εμείς πάλι μετά το τέλος του ταξιδιού αισθανόμαστε τεράστια ικανοποίηση γιατί οι κόποι τόσων μηνών είχαν θετικό αποτέλεσμα και όλοι μα όλοι γυρίζουν ευχαριστημένοι και χωρίς κανένα παράπονο.

Αυτό ίσως είναι η μεγαλύτερη ανταμοιβή μας για τον κόπο αλλά και τις αγωνίες που περάσαμε ώσπου να ολοκληρωθεί αυτό το ταξίδι.

Τελειώνοντας, θέλω να ευχαριστήσω εκ μέρους όλου του ΔΣ της Λέσχης μας τους φίλους και τα μέλη της Λέσχης που ήρθαν στο ταξίδι, για την άψογη συνεργασία και συμπεριφορά τους, καθώς επίσης ένα μεγάλο ευχαριστώ στους φίλους μας από την ΦΙΛΠΑ που μας βοήθησαν στο να πετύχει αυτό το ταξίδι. Ένα ιδιαίτερο ευχαριστώ στον γιατρό των αυτοκινήτων μας τον ΓΙΑΝΝΗ ΧΩΡΙΑΝΟΠΟΥΛΟ που μας έλυσε όλα τα μικρά προβλήματα των αυτοκίνητων μας, στον κο ΑΡΗ ΛΟΥΜΙΔΗ που έμενε πάντα τελευταίος για να μαζεύει όσους χάνονταν, στην κα ΛΕΛΑ ΛΟΥΜΙΔΗ για την βοήθεια της στην εκδήλωση αλλά και την πρόσφορα τους σε καφέ Λουμιδη που δώσαμε στους Ελληνόφωνους Ιταλούς και στον ΠΕΤΡΟ ΜΑΤΣΟΥΚΗ για την βοήθεια του στην μετάφραση από τους ξεναγούς μας.

Σας ευχαριστούμε όλους και σας υποσχόμαστε του χρόνου να είμαστε ακόμη καλύτεροι.